Wat is vast en mobiel bellen?

Voor een bedrijf is het belangrijk om te allen tijde goed bereikbaar te zijn. Klanten hebben meer kanalen dan ooit tot hun beschikking. Ze kunnen een mail sturen, het contactformulier op je website invullen of een vraag stellen via één van de sociale media kanalen van je bedrijf. Maar nog altijd zien klanten telefonie als de beste manier om contact met jouw bedrijf op te nemen. Zowel intern als extern is goede communicatie van belang. Daarom is het belangrijk dat de telefonie van jouw bedrijf op orde is. Spreen ICT kan je hierbij helpen. In deze blog vertellen we je meer over vast en mobiel bellen, en hoe er doorgeschakeld kan worden van een vast naar een mobiel toestel. Ook gaan we dieper in op onze Zakelijke Telefonie.

Het verschil tussen vast en mobiel bellen

De naam zegt het eigenlijk al: bij vast bellen maak je gebruik van een vast toestel, terwijl er bij mobiel bellen gebruik gemaakt wordt van een mobiel toestel. Op kantoor is een vast toestel nog altijd de standaard. Een vast nummer oogt professioneler. Telefoneren van en naar vaste nummers is voordelig als onderdeel van een abonnement. Maar ook mobiel bellen heeft zo zijn voordelen. Dankzij mobiele telefonie ben je overal bereikbaar en draag je jouw toestel altijd op zak. Wordt er vanuit huis gewerkt, op een externe werkplek of is één van jouw medewerkers geregeld onderweg? Dankzij mobiel bellen zijn jouw medewerkers altijd bereikbaar en kunnen zij bellen waar en wanneer zij dat willen.

Vast en mobiel bellen koppelen

Vroeger moest je * 21 * intoetsen om door te schakelen van een vast naar een mobiel toestel. Tegenwoordig kan dat een stuk eenvoudiger. Zowel vaste als mobiele telefonie kan gekoppeld worden aan VoIP telefonie. VoIP staat voor Voice over Internet Protocol. Hierbij wordt de traditionele telefooncentrale, die fysiek aanwezig is op het kantoor, vervangen door een telefooncentrale in de cloud. Dit gaat met vele voordelen gepaard. Eén hiervan is dat zowel de vaste als mobiele toestellen van je medewerkers gemakkelijk gekoppeld kunnen worden aan deze digitale telefooncentrale. Medewerkers hebben toegang tot de telefooncentrale in de cloud. Zonder moeite kan hier aangepast worden welke toestellen gekoppeld zijn. Naast vaste en mobiele telefoons kunnen zelfs tablets en computers hieraan gekoppeld worden. Dit zorgt ervoor dat medewerkers mobiel bereikbaar zijn met hun vaste nummer. Het vaste nummer is altijd te zien voor klanten. Dit oogt een stuk professioneler. Je zou bij wijze van spreken op het strand kunnen zitten, maar aan je nummer zou dit niet af te lezen zijn. Medewerkers zijn altijd en overal mobiel bereikbaar met hun vaste nummer.

Vast en mobiel combineren binnen één pakket

Dankzij telefonie vanuit de cloud kun je de wereld van vaste telefonie en mobiele telefonie met elkaar combineren. Je bent mobiel bereikbaar met je vaste nummer, waar je ook bent. Je bent overal en altijd gekoppeld aan de telefooncentrale in de cloud. Bovendien zijn er nog diverse andere voordelen als je kiest voor cloud telefonie. Zo kan er veel flexibeler op- en afgeschaald worden, afhankelijk van de behoeften van je bedrijf. Dat zorgt ook voor voorspelbare kosten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van het dubbel uitgevoerde zakelijk netwerk van KPN. Je bedrijf blijft altijd bereikbaar, zelfs als er sprake is van een lokale storing of stroomuitval. Zo mis je nooit meer belangrijke telefoontjes. Benieuwd naar de mogelijkheden van Zakelijke Telefonie van Spreen ICT? Vraag gerust een gratis offerte aan of neem contact met ons op voor meer info.