Wat is VoIP en hoe kan dit uw bedrijf helpen?
VoIP is voor veel bedrijven een interessante optie. Met VoIP bedoelen we het Voice over Internet Protocol. Simpel gesteld maakt dit ‘bellen via het internet’ mogelijk. Vroeger beschikten de meeste kantoren over een traditionele, fysieke telefooncentrale. Dit was een flinke kast die binnen het kantoorgebouw te vinden was. Tegenwoordig wordt een digitale telefooncentrale steeds vaker de norm. Telefonie wordt niet meer op traditionele wijze aangepakt, maar via het internet. Maar wat is VoIP telefonie precies en op welke manieren kan het van waarde zijn voor jouw bedrijf? We vertellen je er in deze blog alles over.
Wat is VoIP bellen precies?
VoIP staat dus voor het Voice over Internet Protocol. Het wordt ook wel internet telefonie, cloud telefonie en hosted telefonie genoemd. Je kunt VoIP zien als de vervanger van de traditionele telefooncentrale op het kantoor. In plaats van een tastbare telefooncentrale is er nu sprake van een software variant die in de cloud staat. Deze digitale telefooncentrale kan op flexibelere wijze aangepast worden op de behoeften van je bedrijf. VoIP bellen maakt onderdeel uit van ons Zakelijke Telefonie pakket.
Hoe betrouwbaar is VoIP?
Stel je voor dat je aan het wachten bent op een belangrijk telefoontje. Ineens doet je telefoon het niet meer, bijvoorbeeld door een kabelbreuk, lokale storing of stroomuitval. Wat nu? Een beetje pech kan je bedrijf een hoop kosten. Dankzij VoIP behoort dit tot het verleden. Je mist nooit meer dat ene belangrijke gesprek. Niet alleen wordt er gebruik gemaakt van het betrouwbare vaste netwerk van KPN, maar dit netwerk is ook nog eens dubbel uitgevoerd en wordt 24/7 bewaakt. Nooit meer kan een storing of stroomuitval roet in het eten gooien. Zowel op kantoor als op een andere locatie blijf je altijd bereikbaar. VoIP zorgt voor een optimale beschikbaarheid. In alle gevallen is er een plan B.
VoIP telefonie is flexibel
Via het internet kan iedere telefoon verbinding maken met de telefooncentrale in de cloud. Naast vaste en mobiele telefoons kunnen ook tablets en computers onderdeel worden gemaakt van de telefoon omgeving. Daarnaast is VoIP telefonie een stuk flexibeler in vergelijking met de fysieke telefooncentrale van vroeger. De telefooncentrale in de cloud kan gemakkelijker aangepast worden. Dit is een kwestie van modules toevoegen, waar je bij een fysieke telefooncentrale geld moet besteden om tastbare apparatuur toe te voegen aan de kast. Je hoeft hierdoor geen eenmalige investeringen meer te doen om de fysieke telefooncentrale uit te breiden, want dit kan allemaal online geregeld worden.
Dit zorgt voor voorspelbare kosten. Je weet waar je aan toe bent. Doordat je snel aanpassingen kunt maken, is VoIP bellen schaalbaar. Met de druk op een knop schakel je bijvoorbeeld een receptionistemodule in of schakel je de optie in om gesprekken op te nemen. Bovendien kunnen er gemakkelijk koppelingen worden gelegd, bijvoorbeeld met het klantenbestand. Hierdoor kun je meteen zien door wie je gebeld wordt en beschik je ook meteen over de klantinfo die je nodig hebt. Contactmomenten worden vastgelegd.
VoIP Zakelijke Telefonie van Spreen
VoIP is de moderne vervanger van de traditionele telefooncentrale. Al jouw telefonie wordt voortaan vanuit de cloud uitgevoerd. Daarom kies je voor Zakelijke Telefonie van Spreen. Je betaalt bij ons een maandelijks bedrag voor een telefooncentrale vanuit de cloud. Hierbij kun je onbeperkt bellen. De telefooncentrale in de cloud is toegankelijk voor medewerkers van je bedrijf. Binnen een handomdraai kunnen modules toegevoegd worden, afhankelijk van wat je bedrijf nodig heeft. Voor meer informatie kun je altijd contact met ons opnemen. Daarnaast vertellen we je graag meer over onze Zakelijke Telefonie tijdens
een adviesgesprek.